sâmbătă, 28 august 2010

haideti la o miscare!

       Fiind profesor de educatie fizica, probabil va asteptati sa scriu si ceva de sport, asa ca o etapa de sambata din liga lui Mitica, dar nu vreau sa intru foarte adanc intr-un sport anume, desi as avea multe de spus, dar las mass-media de specialitate sa-si faca treaba in care este angrenata, desi nu multe sunt reportajele sau articolele in care cica la stirile din sport auzi ce sosete si-a mai cumparat Mutu, sau cum i-a dus "Cersetorul" Cristea, aaa pardon "Printul" Cristea cainele Biancai Dragusan la veterinar, care de altfel mi-a fost in primul an coleg de facultate, dar chiar nu ma laud cu asta, ci ziceam doar asa ca poate o sa apar si eu intr-o stire "sportiva" la tv:), ce mai, intr-adevar avem parte la noi in tara de niste stiri sportive de "senzatie" fara dar si poate daca imi intelegeti ironia. Mda, revenind la sport, se stie ca noile "sporturi" nationale eclipseaza mai ceva ca soacra lui Al Bundy lumina din casa, adevaratele sporturi. Ma refer aici la "sticlism", "coniac-canoe", "halbere", "sporturi" la care romanul e campion inainte de a se fi nascut, aceste "pasiuni" lasand adevaratele sporturi acasa si luandu-le locul la Olimpiada de vara a sugihtului metilic, sau Campionatele Mondiale de baut ceaiuri bahice, sau Campionatele Europene de tras la masea. Totusi ca sa nu deviez de la subiect ca sa ziceti ca poate am consumat si eu ceva si sa-l trimiteti pe renumitul Virgil Vochina de la circulatie pe la mine cu fiola, mai bine iau eu o fiola de distonocalm si imi revin la ce voiam sa spun de fapt.
     Sportul, educatia fizica, miscarea...suna frumos pentru unuii/ele...de cand suntem in burta mamei noi facem un oarecare "sport", dar eu vreau sa subliniez dorinta tot mai mica a copiilor de a face miscare in primul rand, daramite un sport, copiii din ziua de azi fac judo cu tastatura calculatoarelor, se iau la "tranta" cu ea in detrimentul unui jogging fie el si de 5 minute, tineretul din ziua de azi face ca grasimea sa fie un material mai bun de film ca flubber-ul lui Robin Wiliams, fara a ma lega aici de cei care au probleme medicale, dar de ce sa ne mai ascundem atata, avem o multime de obezi la noi in tara si in lume si datorita lipsei de miscare, sedentarismul asta creste la cote alarmante si trebuie sa facem ceva, sa atragem oamenii, copiii, prin diverse metode inclusiv mijloace mass-media, atat parintii cat si noi ca profesori si antrenori de specialitate trebuie sa facem ceva pentru a stopa ce se intampla acum si sa revitalizam sportul pentru toti, de masa, nu mai zic despre cel de performanta si inalta performanta, asa ca fac un apel la toti cunoscutii si toata lumea sa incerce sa mediteze fie macar pentru 5 minute dupa citirea acestui articol la m-i-s.c-a-r-e...
     Va multumesc pentru timpul acordat si azi, timp care poate vi l-am rapit putin, mai ceva ca in rapirea din Serai,dar promit ca vi-l aduc inapoi, timpul, si nu o sa cer nicio rascumparare, asa ca ma retrag si eu ca vad ca jogging-ul mi l-am facut azi pe tastatura, alergand dupa cuvinte sau ele dupa mine, sper ca "febra musculara" ce se va instala la pernitele degetelor sa treaca cu 2 aspirine, nu a saracului ci a farmacistului si sa pot sa ies sa imi fac miscarea propriu-zisa...in aer liber...curat...natura imprejur...hmmmmm ce frumos...ce faci Lucian? Deja nu ai plecat? Aaa , pardon ma scuzati..era Miscarea, cea care ma"certa" ca de ce nu am plceat inca spre ea...mai voiam sa-mi iau doar calimara cu idei ca nu cumva sa mi le furati:)...gataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....weekend placut...v-am pupat!!!
Citatul zilei: "Intotdeauna citesc intai pagina sportiva. Pagina sportiva arata realizarile oamenilor, in schimb prima pagina nu arata decat esecurile oamenilor ." ( Earl Warren )

2 comentarii:

  1. :) ca bine zici, m-ai prins si pe mine, cu sendentarismul meu cu tot. de ceva timp tot imi propun sa alerg macar 10 min pe zi, dar imi face mai intai cu ochiul tigara si cafeaua si apoi gata nu le mai pot insela. dar o reteta a la "miscarea fundului odata" nu ai avea sa recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da sa stii ca pe scara larga e plin de obezi de obeze mai ales in randu nemtzilor aia ciocolatii care nu incap pe usa si la noi in romania is o groaza da parca la nemti is mai mult in privintza mea eu is o fire sportiva care ii place sa se miste sa faca miscare in fiecare zi orice fel de miscare miscare sa fie fie el fotbal alergat in parc..aa da si in copilaria am facut carate vreo 7 ani cam asa deci is o fire sportiva de felu meu de obicei toti varsatorii pe car eii cunosc eu is in majoritate oameni carora le place sportul....ce sa ar mai fi de spus e ok sa poti sa faci miscare pentru sanatatea ta in primul rand plus ca te simti super bine dupa....

    RăspundețiȘtergere