marți, 31 august 2010

...e Romania...tragicomedia...

       Si iata-ma scriind si de la Iasi, unde azi ca subiect, ca relatare, vreau sa va povestesc drumul meu de la Maramu' la Iasi...Luni la ora 12 eram in statie asteptand sa vina microbuzul sa ma "parasuteze" la Iasi, ca deh mi-a fost de ajuns concediul si omul mai trebuie sa si munceasca. Si pe langa faptul ca am asteptat 40 de minute sa vina "microbu'", ca la noi in Romania stiti ca punctualitatea lasa de dorit, mai ceva cum lasa inconstientii femei insarcinate, ma urc in el cu bagaje cu tot si constat ca mare "placere" faptul ca rezervarea care o facusem nu a fost bagata in seama de soferii nostri, cu toate ca eu dadusem 4 telefoane pentru a confirma si reconfirma prezenta mea pe data de 30 august in aceasta "trasura" antica, veche si de demult, care rula ca un bolid rustic numita cica microbuz..."Pai au mai facut 2 persoane  rezervare si nu au venit asa ca nu puteam sa mergem cu masina goala" a fost una din explicatiile vezi Doamne foarte "juste" la intrebarile mele ce sareau ca gloantele din pistol si la nervii imprumutati de la "nervurile" unui prezervativ."Dar lasa ca veti sta in picioare pana la Borsa, ca doar sunteti tanar si apoi va veni un nou microbuz si va veti urca in ala" era a 2 clarificare si oarecum "linistire" ca joggingul meu stationar dura doar 30 de minute. Ajunsi la Borsa facem asa-zisa transbordare, eram mutati in celalalt "lagar de concentrare", alt "prototip" de microbuz. Bun, am zis ca totusi am rezolvat oarecum problema. Asa mi-am zis atunci, pana doar dupa o jumatate de ora de mers cu noul microbuz si cu celalalt in spatele nostru, la un moment dat se vedea un fum prin parbrizul soferului, de ziceai ca soferul nostru si-a aprins o mahoarca de aia specifica a muncitorilor din Maitreiy sau ca un calator parca invoca ceva spirit shaman. Soferul opreste si ca un mester romanas veritabil ia o sticla de 2 l de apa si merge si calmeaza motorul, potolindu-i "setea" sau fierbinteala ce il luase cand probabil, el, motorul vazu o capota deschisa cu o "colega motor buna rau" dupa care se "aprinsese". Ne reluam drumul si peste 5 minute iar acelasi fumul ca deja soferul imi facea pofta atat mie de un joint, dar mai ales lui Bob Marley care se pregatea sa se reincarneze in "carne vie" maramuseneasca sa vina si el la o "reuniune" de genul asta, dar nu era fumul de tigare care l-am mai pomeni, ci din nou motorul care dupa un fum prelung "ejaculase" si sari in aer...ce ti-e si cu motoarele astea...Masina mai varza decat varza, noi prinsi in drum, nici Iasi, nici Satu Mare, doar cu un microbuz si persoane cat pentru 2 microbuze. Incep telefoanele, ba soferii, ba calatorii, eu stand intr-un colt mai retras si "admirand" spectacolul din fata mea, cum se incercau solutii atat de la sofer, dar si de la asa-zisii "soferii" din microbuz. Pana la urma era greu ca un nou microbuz sa vina dupa noi ori de la Satu Mare, ori de la Iasi, asa ca s-a apelat la solutia de criza intr-o perioada in care cuvantul "criza" face ocolul Pamantului in 2 zile si ne-am urcat toti in acelasi microbuz facand din noi un material numai bun de a fi dus la piata, de zici ca jucam in filmul "Sardelele umane" sau" Un sac de carofi vechi si noi". Si ca cireasa de pe tort, logic ca am stat in picioare, in ale mele nu, ca nu mi le mai simteam , poate in ale altuia, pentru ca pana la Falticeni am savurat timp de 4 ore statul degeaba cu bilet platit si cu rezervare. Abia de la Falticeni pana la Iasi am avut si eu sa zic asa" placerea infima" de a sta jos pe un scaun, placere care m-a facut atunci sa simt acel scaun un scaun regal, mai imi trebia mitra si zici ca eram pe tronul Marii Britanii. Multi veti zice poate ca vai ce sportiv esti de nu rezisti in picioare atatea ore sau ca altii au stat si mai mult, sau ca altii cum au trecut granita fraudulos stand prin cine stie ce coclauri, dar nu e vorba de asta ci de un alt episod despre cum merg lucrurile la noi in Romanica. Astept comentariile voastre, si poate si diferite patanii si de ale voastre de acest gen.
Citatul zilei: Este mai bine sa-ti tii gura inchisa si sa dai impresia ca esti prost decat sa o deschizi si sa indepartezi orice indoiala. ( Mark Twain )

2 comentarii:

  1. sal frate.da ai dreptate ca romania e o tara de dublu "k"t.daca imi prmiti drag prieten si frate sa citez din enegalabilul mircea badea"TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE PREOCUPA TOT TIMPUL".am inchioat citatul.dragul meu frate ROMANIA este tara tuturor posibilitatilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. draga colegule felicitari pt maiestria poetica si pentru talentul de a jongla cu cuvintele si ideile. as posta aici multe intamplari similare, desigur folosind acelashi stil inegalabil al tau.:P promit ca dupa ce ma restartez si sunt fresh contribui la scrierile tale cu comentarii spumoase, zglobii si piperate. baftalo buffalo

    RăspundețiȘtergere